Concours de Speed Coding lors de l’AC2012

Want to discuss about Demos on the Oric, here you are !
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jeffrey
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Concours de Speed Coding lors de l’AC2012

Post by jeffrey » Sun Feb 26, 2012 4:30 pm

Si vous êtes codeur, graphiste ou musicien sur des micro-ordinateurs ou consoles des années 80-90 (8, 16 et 32 bits), que ce soit au sein d’un groupe ou que vous voulez juste vous lancer dans un challenge d’une journée et demi de folie pour la réalisation d’un jeu sur un thème fixé, alors cette news va surement vous intéresser.

Pour ceux qui ne connaissent pas l’AC, c’est une convention liée aux ordinateurs de la génération 8-16-32bits, qui se déroulera dans l’Est de l’Ile de France, à Congis (77440). Elle se déroule avec des présentations de projets software/hardware, un tournoi, du freeplay et des expos sur toutes les machines de ces marques emblématiques.
Et depuis 4 ans, l'AC inclut un concours Speed-coding autour de la réalisation d'un jeu. Les trois éditions précédentes ont permis les réalisations de projets ambitieux.
Un nouveau défi pour 2012 s’annonce, dont voici le thème pour le concours de speed-coding (AC 2012) : "un jeu basé sur la musique".

Vous pouvez bien sûr vous orienter vers un jeu purement musical façon Dance Dance Revolution ou Guitar Hero, mais également laisser libre cours à votre imagination tant que le thème de votre jeu est lié à la musique. Par exemple, pourquoi pas un shoot où il faudrait collecter des fragments de partitions afin de reconstituer progressivement une mélodie ?

Comme d'habitude désormais, afin de pimenter le défi, un dernier élément imposé ne vous sera dévoilé qu'au début de la compétition.
Si vous avez la moindre question, n’hésitez pas à me contacter.

Le site de l’association RGG (avec des liens sur le forum, les anciennes conventions,…)
http://www.retro-gc.org/


Et pour finir, voici le règlement de la speed-coding :

• Le principe de cette coding est la création d'un jeu sur la plateforme de votre choix et sur un thème précis.
• Vous avez une journée et demi (samedi 9h00 jusqu'à dimanche 15h00) avant de présenter votre jeu travail.
• Aucune restriction technique n'est donnée, il est possible de faire un jeu en 4Ko ou en 16Mo voir plus (sans limite). Le tout, sur la machine de votre choix. Il n'y aura qu'un seul podium.
• La diffusion de votre travail sur rétro-projecteur, ainsi que la mise en présentation de celui-ci pourra être demandée à leur(s) auteur(s).
• Tous les éléments du jeu - le code, les graphismes, les sons, etc. - doivent soit avoir été créés par le(s) participant(s) de l'équipe, soit être sous une licence permettant la réutilisation légalement (domaine public, Creative Commons...).
• Toutes les productions pourront être diffusées sur différents médiums après l'AC via un DVD Vidéo de rétrospective de la party, via scene.org et pouet.net, etc.
• Une seule production par personne ou par groupe doit être présentée.
• Toute production doit être présentée pour la première fois, on ne réutilise pas le même programme que lors d'une précédente convention.

L’AC2012 se déroulera les 14 et 15 avril 2012

Here a light presentation of the Speed coding gaming on AC2012

AC2012 speed-coding contest

If you're a coder, graphic artist or music composer on 80-90s computers or consoles (8-, 16- or 32-bit), as a member of a crew or just for the challenge of creating a game on a given theme during one-and-a-half intense days, you'll probably be interested in this.

For those who are not already familiar with it, the AC is a convention dedicated to gaming on 8/16/32-bit computers, and will take place in France at Congis (near Paris). Events will include software and hardware projects presentations, a gaming tournament, free play and exhibition of all machines from iconic brands. For the 4th year now, the AC has included a game-creation speed-coding contest, and been witness to the birth of ambitious projects. A new challenge for 2012 is approaching.

This year, the theme will be : "a music-based game".

You can of course choose to create a purely musical game such as Dance Dance Revolution or Guitar Hero, but you can as well unleach your imagination as long as your game is based on music. For example, what about a shoot-em-up were you would collect musical scores fragments to build a song?

As usual, to make things interesting, a final element you'll have to take into account will be revealed just before the start of the contest.
For any questions, don't hesitate to contact me (Jeffrey)

The Retro-Gaming organization website (featuring a forum, info about former conventions, etc.) :
http://www.retro-gc.org/

To conclude, here are the speed-coding contest rules:
• This coding contest's aim is to create a game on your preferred platform, on a given theme.
• The contest will last from 9 AM on Saturday to 3 PM on Sunday.
• There are no technical restrictions, your game can be as small as 4 KB or as large as 16 MB (or more), on whichever platform you like. No categories : all entries will be competing against each other.
• We may ask the author(s) to show and present their entry on stage using the video projector.
• All game elements - code, graphics, sound and music, etc. - must have been created either by the contestant(s), or under a license that allows them to be used legally (public domain, Creative Commons, etc.)
• After the end of the contest, all productions may be featured and redistributed on several media, such as a commemorative video DVD, websites like scene.org and pouet.net, etc.
• Only a single entry per crew (or person) will be accepted.
• The game must be new, i.e. not released before the contest.

Good luck !

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Re: Concours de Speed Coding lors de l’AC2012

Post by Dbug » Sun Feb 26, 2012 11:09 pm

I may have missed it, but after reading the message I was not able to find out if the competitors had to be physically present or if remote entries were accepted.
Also nothing about the use of emulators for presenting the production.

Guess it's worth adding that :)

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Re: Concours de Speed Coding lors de l’AC2012

Post by Symoon » Wed Feb 29, 2012 8:51 pm

I asked Jeffrey: yes you've got to be physically there. And you can use emulators as long as the result works on a real machine.

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Re: Concours de Speed Coding lors de l’AC2012

Post by highwayman » Fri Mar 02, 2012 2:41 am

so Hatsune Miku - Project-DIVA on the ORIC??? :lol:

http://miku.sega.jp/arcade/
http://projectdiva.wikispaces.com/

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Re: Concours de Speed Coding lors de l’AC2012

Post by ibisum » Mon Mar 05, 2012 5:27 pm

Yes please! :lol:

Godzil
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Re: Concours de Speed Coding lors de l’AC2012

Post by Godzil » Tue Mar 06, 2012 5:38 pm

I should be present at the AC2012, but not sure using the Oric as a platform for the SpeedCoding (the Oric seems a bit limited for such a game theme) I may use another 6502 related platform (the SNES) but it will depend on hardware disponibility.. (still not have the PCB for my flashcard.)

Anyway, I will be happy to present things on my oric if some of you want to!

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Re: Concours de Speed Coding lors de l’AC2012

Post by kamelito » Tue Mar 06, 2012 9:47 pm

Godzil wrote:I should be present at the AC2012, but not sure using the Oric as a platform for the SpeedCoding (the Oric seems a bit limited for such a game theme) I may use another 6502 related platform (the SNES) but it will depend on hardware disponibility.. (still not have the PCB for my flashcard.)

Anyway, I will be happy to present things on my oric if some of you want to!
Just for my info what is the flashcard you're using? (same for SDK)
Thanks
Kamel
/kml
skype pseudo : kamelitoloveless

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Re: Concours de Speed Coding lors de l’AC2012

Post by Godzil » Fri May 31, 2013 7:53 pm

I'm sorry I forgot to answer, I build my own SD2SNES card but have some problem with the memory soldering, and it does not work correctly. I'm investigatins for solution to correct all of this, but still not found somethign else than buying expensive hardware...

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